Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

byrå studio

Warszawa

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Facebook wycofuje usługę Facebook Analytics – dlaczego i co oferuje w zamian?

Autor: Ohio Agency, publikacja: 2021-05-21

Facebook Analytics zostanie zamknięty w czerwcu 2021 r., dając marketerom bardzo mało czasu na dostosowanie się do alternatyw.

Facebook Analytics

Facebook Analytics – kiedy zostanie wycofany i dlaczego?

Facebook wycofuje usługę Analytics już 30 czerwca 2021 roku. To daje e-marketerom niewiele czasu na eksport danych i znalezienie innych rozwiązań. Ogłoszenie, że Facebook Analytics przestanie działać pod koniec czerwca, zostało po cichu opublikowane w centrum pomocy Facebook for Business. Przejście do analytics.facebook.com przekierowuje teraz użytkowników do ogłoszenia, które brzmi:


Logo Facebook Analytics

 Facebook Analytics nie będzie już dostępny po 30 czerwca 2021 r. Do tego czasu nadal będziesz mieć dostęp do raportów, eksportować wykresy i tabele oraz przeglądać statystyki. Aby wyeksportować dane do pliku CSV z Facebook Analytics na komputerze, kliknij strzałkę w prawym górnym rogu każdego wykresu lub tabeli”.

  • Facebook – Centrum pomocy dla firm
  • Wycofanie usługi Facebook Analytics

Firma nie podaje powodu, dla którego zdecydowała się zamknąć Facebook Analytics. Zamiast tego kieruje użytkowników do innych narzędzi biznesowych, które nie są dokładnymi alternatywami 1:1.

Jakie narzędzia analityczne będą zamiast Facebook Analytics?

Facebook wskazuje użytkownikom następujące narzędzia biznesowe do wykorzystania po usunięciu Analytics:

  1. Facebook Business Suite – umożliwia użytkownikom zarządzanie kontami biznesowymi na Facebooku i Instagramie. Zawiera szczegółowe informacje na temat odbiorców, treści i trendów firmy (ale nie jest dostępne dla wszystkich).
  2. Menedżer reklam – umożliwia firmom przeglądanie, wprowadzanie zmian i wyświetlanie wyników kampanii i reklam na Facebooku.
  3. Menedżer wydarzeń – może pomóc użytkownikom skonfigurować narzędzia biznesowe Facebooka, takie jak piksel Facebooka i interfejs API konwersji i zarządzać nimi. Raporty o działaniach podjętych w witrynie firmy, aplikacji i sklepie stacjonarnym.

Jeśli marketerzy poradzą sobie z przystosowaniem się do korzystania z kombinacji powyższych narzędzi, mogą być w stanie wykonywać te same zadania, do których są przyzwyczajeni w Facebook Analytics.

Co zmieniła aktualizacja w iOS 14?

Facebook Analytics służy do łączenia danych ze strony na Facebooku z danymi z piksela Facebooka. Po połączeniu danych Analytics może pokazać ścieżkę konwersji między interakcją klienta z treścią firmy a ostatecznym dokonaniem zakupu poza Facebookiem.

Te dane stały się ostatnio trudniejsze do śledzenia za pomocą dowolnego narzędzia – z lub bez Facebook Analytics. Dzieje się tak z powodu aktualizacji w iOS 14, która pyta użytkowników, czy chcą być śledzeni przez aplikacje na telefonie.

Jeśli użytkownik zaznaczy, że nie chce, aby aplikacja Facebook go śledziła, marketerzy nie mogą uzyskać od użytkownika takich samych danych o konwersjach, jak wcześniej.

Facebook Business Suite – po co i dla kogo?

Facebook nie podał powodu do zamknięcia Analytics, więc nie wiadomo, czy decyzja ma coś wspólnego z aktualizacją iOS. Facebook ma wzniosłe cele, aby Business Suite był jedynym interfejsem, którego potrzebują firmy do zarządzania swoją aktywnością na Facebooku, Instagramie i Messengerze.

Jest jednak jeden problem – Facebook Business Suite jest obecnie dostępny tylko dla małych firm. Kiedy w zeszłym roku ogłoszono Facebook Business Suite, firma oświadczyła, że zamierza udostępnić to narzędzie firmom każdej wielkości w 2021 roku.

Facebook jeszcze nie dotrzymał tej obietnicy ani nie zaoferował żadnych aktualizacji dotyczących planów szerszego rozpowszechnienia tego narzędzia. Być może aktualizacja Facebook Business Suite będzie dostępna przed 30 czerwca.

Reklama internetowa - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 141 Specjalistów od Kampanii Reklamowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o reklamie internetowej